Domů Hochalpenkopf (2539 m n. m.)
« Domů »
18.8.2019 Komentáře: 0 aneb bez keců

Hochalpenkopf (2539 m n. m.)

Detaily túry:

Kde: Okres Prags (Braies), Jižní Tyrolsko, Itálie (zde)

Výchozí bod: Parkoviště u jezera (zde)

Nejvyšší bod: Hochalpenkopf (2539 m n. m.)

V podstatě půldenní túra  – vyráželi jsme v 8 a ve 14:30 už jsme si dávali zmrzlinu u jezera. Doporučuji přijet brzy, jezero je brzy obsypané miliony turistů, po ránu si užijete ještě krásný klid a v klidu zaparkujete. Pěšiny jsou vychozené v trávě a v loukách, žádné klopýtání přes šutry nebo klouzání v suti. Okružní cesta přes vrcholek Kühwiesenkopf je zajímavější než jen nahoru a dolů, protože se vám tam otevřou výhledy na severní stranu. Díky této oklice narazíte na krátkou jednoduchou ferátku (A/B).

Popis cesty:

Od parkoviště se vydejte směrem k hotelu a obejděte ho po asfaltce po pravé straně. Hned za budovou potkáte rozcestníky a dáte se vpravo (jezero teď nechte jezerem, odpoledne na něj bude času dost, bez slunečního svitu ještě nemá tu krásnou tyrkysovou barvu). Po značené cestě lehce stoupáte po lesíkem i po jeho kraji, po pravé straně se kochejte sytě zelenými loukami. Nad posledními domy se vnoříte do řídkého lesa, který vás „vyplivne“ na lučinách „Kühwiesen“ s vysokou trávou a borůvkami, pod nohami se vám prohání ještěrky, hmyz a motýli. Jen musíte na konci silnice v lese správně odbočit doprava. Odsud už se výhledů na okolní štíty nezbavíte a na Kühwiesenkopf (neboli Monte Prà della Vacca) se vám otevřou i další směrem do Rakouska. Zde se cesty dělí, ale nečekejte značení. Zapojte orientační smysl a stočte směr doleva, vidíte vyšlapanou krásnou hřebenovku po zelených pláních směrem ke skalám. Zde (někde v půli této cesty) narazíte na severní straně na zajištěný úsek. Dospělým stačí se držet lana (malé děti nebo starší kamarády bych ale zajistila). Po chvíli se napojíte na cestu na vrchol Hochalpenkopf (neboli Col Alt). Odsud máte jako na dlani Kronplatz i další vzdálenější vrcholy.

Až se dostatečně pokocháte, dejte se stejnou cestou zpátky a pod místem, kde jste se předtím připojili, se vydejte lehce doleva na Käseralm. Traverzujete rozlehlou travnatou pláň a značená cesta je jasně před vámi, není kde uhnout. Pak narazíte na kamenné zídky, zde se připravte na horší klesání. Cesta se cikcaky zařezává skoro až kolmo dolů, ale je pevná (alespoň za sucha) a nemáte pod sebou ochromující srázy, jen je potřeba neuklouznout a dávat pozor na kolena. Tento úsek ale naštěstí netrvá dlouho, brzy se ocitnete na pastvách kolem Käseralm. Odsud klesáte lesíkem na konec cesty, kde jste při výstupu uhnuli doprava. Až ke jezeru už tedy trasu znáte – jste tam coby dup a šup do vody 😊

Čas túry: cca 6 hod.

Doplňující informace:

Parkoviště: prašné, zpevněné, dá se tu v klidu i přespat vedle auta, nikdo to nehlídá a je tu hodně karavanů; cena na noc byla myslím 6 Eur a na celý den kolem 8 Eur

Jezero je opravdu ledové, jedno z nejledovějších, co jsem kdy v horách zažila (když nepočítám ledovcová někde v kopcích). Na nohy super osvěžení, ale netěšte se na koupačku s děckama :-D

Na chatě Käseralm sedělo dost lidí u piva, ale asi to byla soukromá společnost, občerstvení je možné jen dole u jezera.