Domů Okruh kolem Göscheneralpsee
4.9.2016 Komentáře: 0 aneb bez keců

Okruh kolem Göscheneralpsee

Detaily túry:

Kde to najdeme: Göschenen, kanton Uri, Švýcarsko (zde)

Výchozí i cílový bod: parkoviště na konci horské silnice Göscheneralp, cca 1770 m n. m. (zde)

Nejvyšší bod výletu: někde po cestě nad přehradou, cca 2050 m n. m.

Cesty jsou pevné a přehledné. Když se budete hodně kochat a zastavovat, tak to nakonec na více než půlden vydá 😊 Na druhé straně přehrady se dá sestoupit k vodě a osvěžit nohy u přítoku. Jinak dál je voda trochu špinavější a špatně se do ní leze.

Popis trasy:

Od veřejných WC se vydejte přímo vzhůru po značené cestě. Klikatí se skrz vřesoviště a rašeliniště, obkružuje krásné jezírko, ve kterém se jako na pohlednici odráží okolní bílé vrcholky. Po chvíli se dostanete na rozcestí – doprava do kopce vede stezka k Bergseehütte a potom ještě dál na konec údolí k Chelenalphütte. Pokud byste si to chtěli prodloužit na celodenní túru až pod ledovec, dejte se tam (je to 9 km navíc). My jsme šli rovně a tím pádem z kopce směrem ke břehu jezera. Hodně lidí míří k chatě, takže tady si užijete více klidu. Pokud vám cestu nepřehradí pochod pastevců s krávami -po nich na určité překážky v cestě ještě párkrát narazíte :-D U přítoku říčky Kehlenalpreuss je plážička, kde se dá vycákat.. Říčku překročte po mostě doleva a tuto oblast bych nazvala jako „Snackplatz“, hodně lidí tu poléhává a posedává na velkých kamenech nebo loučkách, a svačí. Taky tu roste hodně borůvek – směrem k jezeru.

Po občerstvení pokračujte v cestě, která se začne stáčet zpět, a hlavně trochu stoupat. Zde potkáváme skupiny postarších turistů. Dnes je předbíháme a doufáme, že v jejich věku taky budeme ještě takhle túrovat. Po „schůdcích“ skrze kleč také překročíte nějakou tu skalní plotnu. U mostku přes valící se řeku Dammareuss nás to láká vyrazit ještě výše až k Dammahütte, ale přeci jen jsme dlouho odpočívali v borůvčí a ještě dnes musíme domů, jako až úplně domů.. Takže to dojdeme po hlavní trase – ještě maličko nahoru, ale pak už zase dolů k hrázi – kolem potůčků a masožravek, paráda.

Čas túry: 6 hod.

Doplňující informace:

Parkoviště: Placené – za závorou; už nevím, kolik to bylo, myslím 8-10 CHF podle času. Pár aut parkovalo v nižších zatáčkách, ale jednak se jich tam moc nevejde, druhak za těch pár franků čisté záchody stojí :-D