Domů Hochstaufen – 1771 m n. m.
« Domů »
6.7.2013 Komentáře: 0 aneb bez keců

Hochstaufen – 1771 m n. m.

Detaily túry:

Kudy: Město Bad Reichenhall, oblast Berchtesgaden, Německo (mapa zde)

Výchozí i cílový bod: parkoviště Padingeralm (Oberland), cca 650 m n.m.

Nejvyšší bod výletu – Hochstaufen – 1771 m n.m.

Cesta je kombinací VHT cest a lezení, ale obtížnosti asi tak 0,5 UIAA :-) Je to lezení po čtyřech do kopce, ale v podstatě horolezením bych to nenazvala. Jen člověk musí být opatrný, mít pevný krok a umět si dobře pomoct rukama, když je potřeba. Možná, že podle západoalpské stupnice lezení by se dalo zařadit jako kategorie TF.

Hochstaufen Hochstaufen_H

Popis výstupu:

Auto můžeme nechat bezplatně na konci cesty u Padingeralm. Vzhůru míří vpodstatě jen jedna cesta, která se záhy rozdvojuje, aby se na vrcholu zase spojila. My jsme to vzali doprava, SV směrem, protože na mapě byl skalní úsek značený jako Klettersteig a ten jsme chtěli jít do kopce, ne z kopce. Chvíli jdete po široké pískové cestě (i pro auto), až vás odbočka nasměruje do lesa (nenechte se zmást červeným značením na stromě o kus dál, jděte po ceduli) a cesta vypadá, že jde přímo proti svahu, navíc je značena černým puntíkem, což je pro Němce vysoký stupeň obtížnosti. Zjistíte však, že obtížná není, jen namáhává na fyzičku a psychičku, protože celou dobu stoupáte lesem.  Zde, zvláště za mlhy, pozorně sledujte značení na stromech. Po vrstevnicích i spádnicích dojdete na malý hřebínek a rozcestí. Hodně tady fouká, vítr se prohání přes hřebínek. My jsme si našli místo za větrem a dali svačinu.

Na rozcestí se dáte do leva přímo proti svahu a dojdete ke kovovým schodům a můstku, což milovníky ferrat potěší, ale asi tak na 5 vteřin. Toto je první a poslední kovové místo na celé cestě. Nyní se dostáváte mezi skalky a kleče a postupně se před vámi otevírají výhledy do kraje. Cesta je šutrovitá, ale pevná, jasně zřetelná. Postupně se dostáváte mezi větší šutráky, kde sledujte značení, je kvalitní.. Zde už si občas pomůžete rukama. Poslední stoupáček pod chatou už si nepřejete nic jiného než si sednout :-) Na chatě si dejte gulášovku nebo můžeme doporučit ještě teplý ovocný koláč :-)

Od chaty je to pár schůdků na vrchol s křížem. My jsme z něj bohužel viděli velký kulový i s přehazovačkou, tak jsme to otočili dolů. Zpět k chatě a zde po značené šutrovačce západním směrem. V jednom místě nás zmátlo rozcestí a hodně vyšlapaná cesta z kopce dolů vlevo. Pán odtamtud jdoucí nám řekl, že je to jen zkratka, že oficiální cesta vede rovně. Že jdete správně, poznáte podle toho, že projdete kolem odbočky na ferratu doprava do kopce. Asi byste se dostali i zkratkou a rozhodně byste se neztratili, ale upřímně, za celou dobu jsme níže nenašli místo, kde se odpojovala, za terén tudíž neručíme. Cesta dolů je pevná a značená, jen je dost dlouhá a opět se velmi brzy dostáváte do lesa, kde vám to klesání připadá nekonečné. (Pokud jste někdy klesali od Triglavskich jezer k Savici, tak velmi podobný charakter). Téměř na konci se připojíte na výstupovou cestu a dojdete k autu.

Čas túry: cca 7 hodin

Doplňující informace:

Použitá mapa: Mapa Národního parku Berchtesgaden, zakoupíte na informacích u Königsee, cena v r. 2013 cca 10 Eur

Chata Hochstaufen – samoobslužné okénko, polévky a guláše cca 5Eur, jinak si na terase v klidu sníte svačinu svoji

Doporučujeme koupání v Thumsee, zdarma ze S břehu. Na Z parkovišti se dá i přespat v autě.