Domů Schneibstein – 2275 m n. m.
« Domů »
15.6.2017 Komentáře: 0 aneb bez keců

Schneibstein – 2275 m n. m.

Detaily túry:

Kde to najdeme: NP Berchtesgaden, Německo (zde)

Výchozí i cílový bod: parkoviště v kopcích nad Königsee (zde)

Nejvyšší bod výletu: Schneibstein (2275 m n. m.)

Túra po značených cestách do ne tolik turisticky vytížených míst Berchtesgadenu. Krásné výhledy zajišťují všudypřítomné hory v okolí, zejména pak fotogenický Watzmann se svojí oblačnou čepicí. Přestože velkou část cesty jdete po pohodlných cestách a pasáže v klesání jsou mírnější než stoupání, je to docela makačka na jeden den (1300 m nahoru a dolů) a tak tuto túru doporučujeme vytrvalejším chodcům.

Popis trasy:

Od parkoviště vede cesta v podstatě po vrstevnici, ale abyste nevyšli ze cviku, je to opravdu jen začátek. Po cca 1 km se cest zlomí do kopce, hezky po spádnici, trénujte plíce 😊 Ale nebojte, je to jen nějakých 300 výškových :-D Pak se cesta zase na chvíli narovná, obtraverzujete kopec a kolem restaurace Mitterkaseralm se pomalu zase začne zvedat. Po široké zpevněné cestě dojdete do sedélka, kde se vlastně poprvé ocitnete na hranici Národního parku Berchtesgaden. Doprava byste došli na Jenner, oblíbený vyhlídkový bod nad Königsee. Předpokládám, že tu běžně bude dost provoz, my tu nikoho nepotkali z důvodu uzavření Jenneru kvůli opravám lanovky. V sedle zatočte doleva, lehce  vrstevnicově klesáte (ještě hlouběji můžete klesnout – jen fyzicky – až k chatě Schneibsteinhaus, která poskytuje výbornou příležitost k pivku na terase s výhledem na Jenner přes rozkvetlé louky, oproti chatě Carl-von-Stahl-Haus v sedle nad námi tu nikdo nebyl).

Odsud do sedla Torrener Joch je to pořád po široké pohodlné cestě. V sedle uhnete doprava a vytrvale po úbočí pěšinou stoupáte mezi klečí, loukami a hraničními patníky, případně i sněhovými poli. Stoupání je většinou pozvolné, držíte tempo, postupně se přidávají skalky a kamení a nahoře pod vrcholem jste už na velké šutrotravnaté pláni. Zde se vám otevřou výhledy převážně na masiv Hochkönigu.

Po této pláni pokračujte JZ směrem dále, po trávě a sněhu mezi šutry k rozcestníku v sedle Windscharte. Odsud doprava traverzem a mírným klesáním mezi klečí a kameny k malému studenému jezírku Seeleinsee. Za jezírkem na rozcestí odbočíte doprava a rozlehlým údolím klesáte cestou 497 až k traverzu po pastvinách osady Priesbergalm. I odsud stále jen klesáte, ale o poznání volněji a po široké cestě Königsweg obejdete kužel Jenneru v podstatě po vrstevnici. Po chvíli podejdete mezistanici lanovky na Jenner, odsud zbývá už jen pár kroků k napojení se tam, kde jste na začátku uhnuli poprvé do kopce.

Čas túry: cca 11 hodin

Doplňující informace:

Použitá mapa: Mapa Národního parku Berchtesgaden, z tur. informací u Königsee

Parkování: zdarma podél silnice

Vodu můžete načerpat u pramene nad jezírkem Seeleinsee.