Domů Schrocken – 2281 m n.m.
« Domů »
4.10.2014 Komentáře: 0 aneb bez keců

Schrocken – 2281 m n.m.

Detaily túry:

Kudy: Hinterstoder, Totes Gebirge, Rakousko (mapa zde)

Výchozí a cílový bod: Parkoviště u lanovky Hössbahn, Hinterstoder – cca 600 m n. m.

Nejvyšší bod výletu: Schrocken – 2281 m n. m.

VHT cesty, v nejvyšších polohách v suti a kamení, pod vrcholem nutná opatrnost (cesta přijištěna řetězy), ale viděli jsme tam bez problémů jít i 8-10 leté děvče. Nádherné výhledy na protější masiv Totes Gebirge s Grosser Prielem.

schrocken_M1 schrocken_M2 schrocken_H

Popis trasy:

Výchozím místem pro výlet je obec Hinterstoder v Rakousku. Pro úsporu času jsme využili lanovku nahoru na plateau Hutterer Böden. Odsud jdete pěšky skoro po dálnici s mnoha dalšími lidmi, protože cestu zvládnou i rodiny s kočárky a starší osoby. I když je obdivuju, protože přes pohodlnost cesty se člověk dost zapotí. Cesta se klikatí mezi sjezdovkovými svahy kolem zasněžovací nádrže, někteří si to zkracují ale přímo po spádnici nahoru. Čím více stoupáte, tím více “potkáváte” paraglidistů, nahoře mají startovací loučku. Šustí nad vámi jako velicí dravci – můžete je obdivovat i jim závidět, ale určitě jim zamávejte :-)

Ideální místo na svačinu je u horního zasněžovacího jezírka, které je tak průzračné, až se tomu nedá věřit a plavou v něm duhoví pstruzi. Kolem je spousta laviček a i když zde profukuje, určitě jednu využijte, zvláště když svítí sluníčko :-) Cesta vede dále jižním směrem kolem vyhlídky “Dachsteinblick”, i když samotný Dachstein rozhodně na panoramatu není.

Od kopce Schafkögel (1990 m n.m.) na vrchol Schrocken je na mapě cesta značená jako Klettersteig, ale ferratové vybavení si s sebou neberte, my jsme ho táhli zbytečně. Cesta není úplně procházka růžovou zahradou, ale hůlky jako opora na kamení bohatě postačí. Nahoře jsou nejtěžší úseky dojištěny řetězy a lany, kterých stačí se držet. Shora je nádherný výhled do všech stran, nad vrcholovým křížem se občas proletí nějaký ten parašutista a kdejaký černý pták žadoní o drobty svačiny :-)

Dolů až k lanovce (horní stanici) bohužel musíte jít stejnou cestou, ale můžete si ji zpestřit i zkrátit přímou chůzi po sjezdovkách, kde jsme si představili hromady sněhu a nohy zapnuté ve vázání s těmi prkýnky, co by se po nich jelo dolů jako po másle..

Od lanovky si vyberte, kterou cestou se dáte (buď přímo rovně dolů nebo lehce oklikou doprava), ale obě cesty se v nižších částech spojí, tak je to asi jedno. Značená cesta vás vyplivne zase přímo u spodní stanice lanovky.. Když půjdete pozdě k večeru jako my, můžete po cestě potkat i srnky :-)

Čas túry: cca 8-9 hodin (když se budete jako my zastavovat jen na sušenku :-)

Doplňující informace:

Použitá mapa: Do mobilu ofocená turistická mapa ze stánku (originál zůstal doma :-(

Parkoviště: Přímo pod lanovkou, byli jsme tam v říjnu a bylo zadarmo, ale narváno

Lanovka Hössbahn: 10,60 Eur/os./jízda jedním směrem

Dole v obci je obchod SPAR hned u parkoviště i obchůdek s mapami