Domů Smrk – 1124 m n. m.
20.10.2012 Komentáře: 0 aneb bez keců

Smrk – 1124 m n. m.

Detaily túry:

Kde ji najdeme: Obec Lázně Libverda, Jizerské hory (mapa zde)

Výchozí a cílový bod: konec cesty v Lázních Libverda u bývalé chaty Jizerka, 528 m n.m.

Nejvyšší bod výletu – vrchol Smrk, 1124 m n. m.

Značené turistické cesty, výlet vhodný i pro rodiny s dětmi. Doporučujeme zvláště na podzim, který ohromí svou barevností

Smrk Smrk_H

Popis výstupu:

Auto můžete zaparkovat u bývalé chaty Jizerka, nyní v značném stádiu rozkladu. Po červené turistické trase jděte do kopce, až dojdete na rozcestí u chaty Hubertka, kde si můžete ve stínu vzrostlých stromů dát nějaké to obžerstvení :-) Pokračujte dále po červené přes Tišinu k rozcestníku.

Až dosud jsme šli po pevné široké cestě, kde se prohánějí i cyklisté. Nyní odbočíme na modrou po tzn. Nebeském žebříku, jsou to vlastně přírodní schody a dále pěšina až pod vrchol. Zde se cesta opět značně rozšiřuje a vede kolem moderní rozhledny. Určitě se vyplatí na ní vystoupit, pohled do kraje je nádherný.

Zpáteční cestu volíme okruhem, tudíž se vracíme na modrou turistickou a držíme se jí, zatímco traverzuje horu severním směrem po stezičkách mezi kameny. Před vámi se otevírají výhledy do kraje, zvlášť při inverzi je to zajíamvý pohled. Na rozcestí turistických tras u Steitova obrázku můžeme buď přepnout na červenou a napojit se na zelenou nebo pokračovat po modré kolem Kyselky až na další rozcestí. Tam se už určitě napojíme na zelenou a míříme zpět k chatě Hubertka, trasy jsou zde již široké, pevné a pohodlné.

Čas výletu: 4 hodiny

Doplňující info:

Použitá mapa: žádná, cestu není těžké si zapamatovat :-) pro jistotu náhled na mapy.cz v mobilu :-)